Jak vybrat eliptický trenažér

Eliptický trenažér je vždy potřeba vybírat podle toho kdo a jak na něm má šlapat. Jiný model bude vyhovovat pro rodinné kondiční šlapání na spalování tuku či udržovací trénink staršího člověka a jiný pro trénink aktivního sportovce. Nejdůležitějším parametrem při výběru vhodného trenažéru je váha a výška osob které jej mají používat a požadovaný tvar kroku (vyšší / nižší). Váze nejtěžší osoby musí odpovídat dostatečně masivní rám a rozsahu výšek cvičících osob pak správná ergonomie a délka kroku crossového (eliptického) trenařéru.

 

Eliptický - crossový trenažér: brzdný systém

Crossový - eliptický trenažér: brzdový systémVětšina eliptických trenažérů na trhu má dnes brzdu magnetickou, kde odpor při šlapání vytváří permanentní magnet, který svou polohou k setrvačníku mění brzdný účinek. Výhodou je tichost brzdy a dlouhá životnost. O něco dokonalejšímCrossový - eliptický trenažér: brzdový systém systémem je brzda indukční (elektromagnetická), u které je cívka s elektromagnetem, počítač řídí proud v cívce a tím sílu magnetického pole. Výhodou je možnost velmi vysoké zátěže, u značkových modelů (např. Kettler, Tunturi, Bremshey …) pak naprostá přesnost měření a bezporuchovost. Jen u nejlevnějších crossových trenažérů najdete brzdu páskovou, její nevýhodou je hlučnost, cukavý chod a rychlé opotřebení. 

  

Eliptický - crossový trenažér: šlapací střed

Crossový - eliptický trenažér: šlapací středCrossový - eliptický trenažér: šlapací středDnes už jen u méně kvalitních crossových trenažérů je Střed miskový, jeho největší nevýhodou je velmi rychlé opotřebení i při kondičním domácím použití a následné drahé opravy (u nejlevnějších modelů ho poznáte podle ohnuté šlapkové tyče procházející tělem trenažéru, bohužel u dražších strojů může být zakryt zadním diskem). Lepší je zvolit crossový trenažér který má střed ložiskový, jeho kvalita provedení a životnost se liší dle jednotlivých výrobců a modelů.

  

Eliptický - crossový trenažér: Ovládání zátěže

Crossový - eliptický trenažér: ovládání zátěžeDle ovládání je možné koupit crossový trenažér s ruční regulací zátěže (otočným regulátorem s číselnou stupnicí), nebo elektronicky řízenýcrossový trenažér.Crossový - eliptický trenažér: ovládání zátěže Ten umožňuje jak manuální režim, tak automatickou změnu zátěže v průběhu šlapání dle vybraného profilu trati (jeho průběh vidíte na displeji), nebo speciální programy automaticky upravující zátěž pro optimální spalování tuku dle požadovaného tepu srdce apod. (bohužel ne u všech crossových trenažérů v praxi dobře fungují, opět platí doporučení na značkové crossové trenažéry s možností připojení hrudního pásu). 

 

Eliptický - crossový trenažér: Kloubní spoje

Crossový - eliptický trenažér: kloubní spojeVětšina levných crossových (eliptických) trenažérů dnes má v kloubních spojích jen kluzná pouzdra (u nejlevnějších modelů dokonce plastová) a je tedy nutné tyto spoje pravidelně demontovat a promazávat, jinak dochází k jejich nadměrnému opotřebení a nepříjemnému vrzání. U crossových (eliptických) trenažérů s ložisky v kloubních spojích (některé modely např. Kettler se dají koupit už od cca 10 000,- Kč) tato údržba odpadá a jejich provoz je většinou bezúdržbový. Doporučujeme tedy kupovat spíše kvalitnější modely osazené ložisky nejen ve šlapacím středu, ale i v kloubních spojích.

 

Eliptický - crossový trenažér: Tvar a délka kroku

Crossový - eliptický trenažér: tvar a délka krokuU crossových trenažérů se můžeme setkat s několika tvary kroku, z nichž nejčastější je kratší a vyšší krok elipsovitý, který je konstrukčně nejjednodušší, nohy při něm zvedáte výš. U nich je třeba sledovat délku kroku, která souvisí s velikostí rámu stroje. 

Crossový - eliptický trenažér: tvar a délka krokuI menší člověk 165 cm dělá totiž při chůzi krok cca 50cm a na strojích s krokem 40cm se jim šlape lépe než na levnějším crossovém trenažéru s krokem 20-30 cm, pro vyšší osoby je pak tento rozdíl ještě znatelnější. Lepší je tedy zvolit crossový (eliptický) trenažér s krokem okolo 40cm, který je na tom už lépe a bývá i velikostně universálnější.

Crossový - eliptický trenažér: tvar a délka kroku

Nejdelší a nejpřirozenější krok pak mají stroje se speciálními konstrukcemi, jejichž krok je ještě delší a více plochý, tedy blížší lidskému běhu. Toho výrobci dosáhli buď speciálním excentrem s pojezdem šlapky (modely KETTLER s koncovkou "X") a nebo umístěním celého setrvačníkového mechanismu dopředu (vybrané modely KETTLER, TUNTURI, BREMSHEY … ).

 
 
 

Crossový - eliptický trenažér: jeho přesun a stabilita

Crossový - eliptický trenažér: Jeho přesun a stabilita

Crossový (eliptický) trenažér je většinou vybaven přepravními kolečky a seřizovacími nožičkami na vyrovnání nerovností podlahy, U levnějších crossových (eliptických) trenažérů je vyrovnání řešeno otočnou excentrickou koncovkou nožičky, u lepších seřizovacím otočným regulátorem na každé koncovce.

 

Crossový - eliptický trenažér: Nosnost a velikost rámu

Nosnost crossového trenažéru vždy souvisí s masivností rámu, bohužel ji dnes určují většinou dovozci a údaje u některých modelů bývají zcela nereálné. Pro muže je pak třeba vybírat stroje s tužším rámem, které vydrží i razantnější a silovější „tahání“ za rukojeti. Masivnost rámu a použitých komponentů orientačně poznáte dle hmotnosti celého stroje. Levné crossové (eliptické) trenařéry váží okolo 30-40 kg, rodinné crossy okolo 50kg a crossový trenažér který má vydržet váhy okolo 100kg by měl vážit min. okolo 70-80kg aby zatížení vydržel. Dle výšky osob které mají crossový trenažér používat je důležité vybrat správný model s ohledem na velikost rámu a co nejmenší vzdálenost šlapek od sebe s ohledem na kyčle (hlavně u menších osob).

 

Crossový - eliptický trenažér: Měření tepové frekvence

Crossový - eliptický trenažér: měření tepové frekvenceCrossový - eliptický trenažér: měření tepové frekvenceCrossový - eliptický trenažér: měření tepové frekvenceMěření tepu je klíčovým údajem pro účinné cvičení ať už ke spalování tuku, nebo fyzickou kondici. Většina crossových trenažérů je dnes vybavena ušním snímačem, nebo dotykovým snímačem (Hand-pulse). Oba tyto způsoby jsou nepohodlné a vhodné jen pro hrubou orientaci kvůli malé přesnosti. Komfortnější a zcela přesné je měření tepu hrudním pásem umístěným přes hrudník, který bezdrátově do počítače přenáší údaj o tepové frekvenci.

 

Crossový - eliptický trenažér: připojení k PC

Crossový - eliptický trenažér: Připojení k PC

Vybrané luxusní crossové trenažéry (KETTLER, TUNTURI) umožňují připojení stroje k počítači, dohrání programů, archivaci tréninků, jízdu reálně zobrazenou krajinou, zobrazení grafů tepu, rychlosti a spoustu dalších komfortních funkcí zvyšujících atraktivitu tréninku. Používají se k tomu software jako Kettler Univet, Kettler Ergokonzept či Tunturi T-ware.

 

Crossový - eliptický trenažér: Záruka, servis

Velmi důležitou věcí je délka záruky a zajištění servisu a náhradních dílů na crossový trenažér. Výhodné je zakoupit stroj u firmy zajišťující servis v případě poruchy u zákazníka ( crossový trenažér pak není třeba nikam vozit či posílat na reklamaci jak je to běžné u většiny prodejců a eshopů, ale technik přijede k Vám a závadu odstraní).

 

 

 

 

Vyberte si z široké nabídky eliptických trenažérů na našem eshopu ZDE.

 

 

 

 


Rozumím

Tyto stránky využívají soubory cookie, používáním tohoto webu souhlasíte s jejich použítím. Více informací