Zpět k výpisu

Balanční deska

  • Kdy zboží dostanu ? Skladem 12 ks
    Firemní prodejna - skladem
  • 540 Kč vč. DPH

Produkt je zařazen v těchto kategoriích:

Aktivuje hluboké stabilizační svalstvo, umožňuje provádět rehabilitační cviky, zlepšuje mobilitu a jistotu pohybu.

  • průměr 42 cm, maximální nosnost 110 kg
  • přidáním spodního dílu (kloboučku) lze zvýšit obtížnost cvičení (celková výška 8 cm)
  • na okraji disku jsou otvory pro případné provléknutí expanderu / posilovací gumy
  • povrch disku je nesmekavý pro zvýšení bezpečnosti cvičení

 

 

Diskuze ke zboží Balanční deska

Na tomto místě se můžete zeptat na cokoliv ohledně tohoto zboží nebo sdělit svou zkušenost s výrobkem. Fitham.cz nenese žádnou zodpovědnost za obsah příspěvků v diskuzi, zárověn si vyhrazuje právo nevhodné příspěvky odstranit.

Vložit příspěvek
Vložit nový příspěvek
(Váš email nebude nikde zveřejněn)

  • Milan Èernil
    03. 10. 2012
    Dobrý den,
    lze s touto deskou zpevňovat kotníkové svalstvo? Děkuji
    • Fitham.cz
      03. 10. 2012
      Dobrý den, ano, cvičení na této balanční desce rozhodně podporuje stabilitu kotníku, protože právě skrze kotník je tělo nuceno se vypořádat s nestabilitou způsobenou jeho vlastním pohybem (změnami směrů a poloh) a s různými úhly nášlapu chodidla. Velmi zajímavý odkaz s konkrétními cviky na podporu stability kotníku naleznete zde: http://www.florbalovytrener.cz/cviceni-na-zlepseni-stability-kotniku-a-zpevneni-klenby-nohy/, hezký den
  • Šilhan Zdeněk
    10. 03. 2011
    Dobrý den,
    jak ovlivňuje průměr balanční desky obtížnost cvičení, je průměr balanční desky důležitý? Děkuji za pomoc. Z pozdravem
    Z. Šilhan
    • Fitham.cz
      10. 03. 2011
      Dobrý den,
      pokud máte na mysli průměr horní nášlapné desky, tak ano, i tento parametr obtížnost cvičení olvivňuje, nicméně pouze za předpokladu, že by balanční disk byl konstruován pro extrémní rozsahy a netipické "nášlapy". Pokud je tedy platforma standardních rozměrů, nemá to na cvičení až takový vliv. Troufám si tvrdit, že pro praktické využití je to téměř nepostřehnutelný rozdíl a tak to při výběru nepovažuji až za tak zásadní parametr - mhome důležitější bude samotná úroven lability, která je dána především podkladovým dílem...
      J.P.
  • V.E.
    09. 11. 2010
    Dobrý den,
    prosím o doplňující informace:
    1) Jakou výšku (rozměr) má tato balanční deska?
    2) Podle čeho a jak volit průměr balanční desky?
    3) Je tato balanční deska vhodná pro osobu o hmotnosti 120 kg?
    Děkuji za odpověï
    Vlasta

    • Fitham.cz
      09. 11. 2010
      Dobrý den,
      výška této balanční desky je něco kolem 7 cm. Průměr balanční desky doporučuji volit především s ohledem na způsob jakým bude používána, respektive na Váš konkrétního zásobníku cviků. Každý uživatel, potažmo kondiční trenér či rehabilitační pracovník může využívat balanční desku jiným způsobem a podle toho také bude mít na tutu tréninkovou pomůcku jiné nároky a požadavky. Jistou úlohu v tom také sehraje velikost chodidla a předpokládané maximální zatížení, kterému bude balanční deska vystavena. (Výkonnostně oreintovaní sportovi při tréninku na labilních plochách běžně používají dodatečnou zátěž o hmotnosti několika desítek kilogramů!). Konkrétně tato balanční deska má uvedenou maximální zátěž 100 kg, nicméně jak už jsem zmínil na jiném místě této diskuze, považuji to za pouhý alibismus distributora, jelikož v praxi se tyto desky vystavují mnohem větším zátěžím a nejsou s nimi žádné problémy.
      J.P.
  • J. N.
    07. 11. 2010
    Dobrý den,
    hledám balanční desku vyšší obtížnosti pro "suchý" lyžařský trénink (sjezdové lyžování všech terénů, obří slalom). Je tato vhodná?
    • Fitham.cz
      07. 11. 2010
      Dobrý den,
      pochopitelně vhodná bude, záleží pouze na tom, jakou obtížnost, respektive úroveň lability konkrétně hledáte. V dotazech níže již byly uvedeny i konkrétní parametry této balanční kulové úseče. Pravdou je, že sjezdový lyžaři na trenažerech rovnováhy firmy MFT dosahovali nejlepších výsledků... Z tohoto pohledu by se jako nejlepší balanční plocha, respektive nejtěžší varianta jevil disk MFT Sport disk.
      J.P.
  • anonymní dotaz
    03. 01. 2010
    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jaké svalové partie jsou hlavně při cvičení na balanční desce posilovány? Děkuji za odpověï.
    • Fitham.cz
      03. 01. 2010
      Dobrý den,
      zjednodušeně lze říci, že všechny labilní plochy, včetně této, mají tu výhodu, že se na nich dá velice jednoduchým a efektivním způsobem procvičitk tzv. hluboký stabilizační systém. To jsou svaly nezbytné pro zajištění správné posturální a lokomoční funkce našeho těla. Jinými slovy tyto svaly jsou klíčové pro správné držení těla včetně optimální distribuce svalového tonu, což má v konečném důsledku i estetické účinky - zejména v podobě krásně vymodelované abdominální (břišní) oblasti. Předpokládám, že s mou odpovědí asi nebudete úplně spokojen(a), ale tato otázka svým "odpovědním potenciálem" přesahuje rámec této diskuze. Je to stejné jako kdybych se pokoušel vysvětlit, jaké svalové partie procvičíte s jednoruční činkou. Záleží jen na Vaší libovůli a na způsobu použití... zapojit se dají téměř všechny svaly... Nejčastěji procvičované jsou: břicho, záda, nohy.
      J.P.
  • Filip
    14. 10. 2009
    Dobrý den,tato balanční deska která nemá takovou variabilitu při výběru cviků,je výsledně horší než dražší MFT,nebo bohatě stačí na zpevnění kolena,které mam už nějaké 4roky po plastice křížových vazů a mam z toho nestabilní koleno.Na jakém stupňi se nachází tato b.deska,zaregistroval jsem že se to dělí na 3 stupně obtížnosti.Děkuji
    • Fitham.cz
      14. 10. 2009
      Dobrý den,
      na trhu je celá řada balančních úsečí a labilních ploch. V tomto případě se jedná o balanční kulovou úseč, kde spodní část má tvar polokoule, což dovoluje pohyb v rozsahu 360 ° a tedy labilitu do všech stran. Toto je všeobecně považováno za obtížnější než-li např. válcové úseče, které umožnují pohyb ve smyslu dorzální a plantární flexe. V případě opačného nastavení se jedná o valgózní či varózní postavení nohy a tedy o latero-laterální pohyb. Výhoda této úseče spočívá v její možnosti nastavení obtížnosti. Spodní část je skládací a umožnuje měnit poloměr zakřivení úseče podle aktuální potřeby. Na výběr máme dvě polohy (dva stupně obtížjosti). V prvním případě se jedná o vychýlení z osy asi o 10 °, což považuji za velice nízký stupeň obtížnosti, určený pro lidi s velmi špatnou stabilitou... (např. po úrazech apod.). Druhý stupeň obtížnosti umožňuje vychýlení zhruba o 25 °. Tato poloho už je určena pro obtížnější varianty cvičení. Nepouštěl bych se do diskuzí na téma "je horší, nebo lepší". Jak z výše uvedeného vyplívá, i tuto balanční desku je možno použít v rámci rehabilitačního cvičení. Nutno dodat, že k realizaci takového tréninku se většinou využívá celá škála těchto pomůcek. Je to jen jedna z možností... rozhodoval bych se především na základě individuálních potřeb vašho pohybového aparátu.
      J.P.
  • Petr Èerný
    18. 05. 2009
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli k balančním deskám jsou nějaké instrukce nebo návod jaké cviky se na nich dají provádět? Děkuji
    • Fitham.cz
      18. 05. 2009
      Dobrý den,
      bohužel k této balanční desce výrobce dodává jen velmi stručný návod, který se omezuje na pouhých pár vět. Obrázkový návod nabízí např. firma Kettler ke své balanční desce - ta ale oproti této desce neskýtá možnost nastavení. Zajímavou možností jsou pak balanční desky MFT, které nabízejí i instruktážní DVD.
      J.P.
  • Honza
    07. 05. 2009
    Dobrý den, co byste mi spíše doporučily pokud chci co nejefektivněji posílit nohy a zlepšit stabilitu bez zbytečného zatížení kloubů?
    Dřepy na balanční desce nebo mít pod každou nohou overball a dělat na nich dřepy? co je podle vás efektivnější? děkuji
    • Fitham.cz
      07. 05. 2009
      Dobrý den,
      řekl bych že bude záležet na provedení, respektive cílech vašeho cvičení a z toho vyplívající technice a stupni obtížnosti zvoleného cviku. Domnívám se, že při cvičení na overbalu (vzhledem k obtížnosti provedení) nikdy nedosáhnete takového zatížení, aby došlo k svalové hypertrofii (zvětšení svalového průřezu), jako při tréninku na balanční desce, která umožňuje použít i reltivně velkou dodatečnou zátěž... Pokud se vám však jedná především o zlepšení stability a vnitrosvalové koordince, tak se při tréninku dají efektivně použít oba dva produkty, ale všeobecně bych doporučil spíše balanční desku, na které je cvičení "pohodlnější". Dalším argumentem pro balanční desku může být i fakt, že je to čím dál tím více rozšířenější a oblíbenější tréninková pomůcka i u mnoha kondičních trenérů.
      J.P.
  • Jan Kotas
    29. 04. 2009
    Dobrý den, chtěl se zeptat jestli by mě stačila na posílení nohou, zlepšení stability tato "levnější" deska. Desky MFT jsou na muj vkus drahe. jaky je mezi nimi rozdil?
    • Fitham.cz
      29. 04. 2009
      Dobrý den,
      tato balanční deska je co se týče efektivity stejně funkční jako balanční desky MFT, jen neumožňuje takovou variabilitu při výběru cviků jako např. MFT Trim disc. Je to v podstatě levnější atrapa Fun discu. Rozdíl je v tom, že firma MFT investovala nemalou částku do vývoje a vytvořila tak kompletní ucelený tréninkový systém, včetně doprovodného tréninkového materiálu, včetně DVD (jež je součástí balení všech disků kromě Fun discu.) a profesionálního "diagnostického" softwaru. Jejich trenažéry rovnováhy jsou s úspěchem používány po celém světě a tomu odpovídá i vyšší pořizovací cena.
      J.P.
  • Novotná Olga
    28. 01. 2009
    Musí stát tato deska na nějakém speciálním povrchu, respektive může stát na koberci?
    Je účinná stejně jako ty dražší desky?
    • Fitham.cz
      28. 01. 2009
      dobrý den,
      v rámci bezpečného tréninku je samozřejmě lepší, když se cvičí na povrchu, který není kluzký... Může to být např. i koberec. Co se týče učinnosti, tak záleží na konkrétním produktu. Toto je základní balanční deska, která neumožnuje takovou pestrost cvičení jako disky od firmy MFT.
      J.P.
Rozumím

Tyto stránky využívají soubory cookie, používáním tohoto webu souhlasíte s jejich použítím. Více informací