Vážení zákazníci, věnujte prosím pozornost skladovým dostupnostem u zboží a očekávaným termínům naskladnění. Upozorňujeme, že z důvodu státního svátku budou naše prodejny v pondělí 28.9.2020 zavřené. Děkujeme za pochopení.

Cvičení s činkami - opravdu to bez nich nejde?

Poslední dny jsou pro mnoho z nás čas k zamyšlení nad řadou věcí, jako je přístup k životu, budoucnosti či jinými zásadními tématy. Lidé musí být zavření doma, stahují z nostalgie pc hry, které hráli přes 15 lety (třeba jako já), věnují se rodině, nebo se snaží všemožně zabavit, aby daný čas v časech COVID-19 co nejlépe využili a přečkali. Zásadní ale je, že každý z nás, stejně jako celý svět musí na chvili šlápnout na brzdu a můžeme ten čas využít na věci, na které běžně prostor není.

Jestli mě osobně a naši firmě jako eshopu zaměřeného na fitness poslední dny něco prozradily, tak to, že naši zákazníci si opravdu chtějí "zaposilovat s železem". Všechny možné průměry, délky činek, kotoučů.....je jedno jestli je to kulaté či hranaté, hlavně, že s tím mohou pumpovat své bicepsy.....ale je to opravdu jediné řešení?

Popravdě už delší dobu jsem chtěl napsat podobně laděný článek, který někomu možná osvětlí moderní přistupování k tréninku a protože jestli někdy začít experimentovat a testovat nové věci, tak dle mého teď je ideální příležitost!! Celkový přístup ke cvičení, stravování prochází neustálou evolucí a není potřeba se zpátečnicky bránit inovacím, které nás mohou posunou zase o kus dál.

....dobře a ted už prakticky, o čem, že to tady celou tu dobu filozofuji?


NENÍ GUMA JAKO GUMA

Popravdě koupit si 100 kg činek domů je poměrně jak finančně, prostorově, tak i z hlediska manipulace poměrně zatěžující. Moje rada zní: "kupte a zkuste trénink s odporovou gumou, chcete-li s expanderem".

Samozřejmě, že pokud jste profesionální powerlifter, tak vás pár gumiček nezachrání, nicméně i lifteři běžně používají odporové gumy pro navýšení odporu v kombinaci s kotouči pro změnu v tréninku. Expandery jsou skvělou alternativou pro domácí trénink a to je zkrátka bez debat!

 

 

Jsou šetrnější k vašim kloubům při tréninku, vaše svaly dostanou zcela rozdílný impulz. Setkal jsem se s řadou lidí pro které je nepředstavitelné nepoužít starou dobrou jednoručku, a to je hrozná škoda. Odporové gumy jsou skladné, snadno přenosné, ale mají jedno ALE, to ALE je to, že s jednou gumou nemůžete dělat všechno.

Stejně jako s jedním kotoučem, tak ani s jednou odporovou gumou neuodtrénujete naplno. Proto doporučuji si koupit ideálně nějaký set, případně 2-3 odpory, které využijete jak na dopomoc u shybu (zejména velké masivní gumy), případně  na kliky, různé druhy přítahů na biceps, tlaků na ramena apod...

Samozřejmě není to jen o odporových gumách, ale i o různých variacích tenkých gumiček pro cvičení hýždí, či strečové šály, které slouží ideálně k rozhýbání a protažení svalů.

 

KŠANDY JMÉNEM TRX

Jasně, řada z vás už určitě někdy viděla závěsný systém TRX a jemu podobné. Dělají se skupinová cvičení, a v posledních letech to byl velice populární posilovací doplněk. Opět řada lidí netuší co tato posilovací pomůcka umí a je to velká škoda.

Dá se uchytit do stropu, zavěsit za dveře, žebřinu, či klidně větev na stromě. Zkrátka opět lehká, snadno přenosná hračka, která vám efektivně pomůže protrénovat celé tělo a především zpevnit střed těla.

 

 

 

DEJTE VAŠEMU SVĚTU ROVNOVÁHU

Další téma, které se zcela právem často propaguje jsou balanční plošiny, desky, gymnastické míče. Velice populární balanční pomůcka BOSU proslavila tento segment a já musím jen přikyvovat.

V současné moderní době i profesionální kulturisté využívají těchto pomůcek pro zlepšení držení těla, protože to zkrátka žádná činka nenahradí. Řada z našich zákazníků jsou lidé se sedavou prací, kteří o to víc musí dbát na správnou kontrolu středu těla než svoje bicepsy.

Osobně mam balanční pomůcky velice rád, protože cvičení s nimi je zábava a skvělý relax v mezičase mezi sériemi s činkami. Především když trénuji těžce záda, tak pak využívám balanční plošiny pro uvolnění, případně dotrénování břišních svalů. Samozřejmě, že to není jen o zábavě, věřte, že když se budete snažit pravidelně balancovat na balanční podložce u dřepů, případně jiných cviků, tak opět dodáte vašim svalům nový stimul.

Mohli bysme samozřejmě rozebrat kategorie hrazd, švihadel, zátěžových vest, či různých domácích bradel atd atd.

Neberte tento článek jako důvod proč zanedbávat nebo snad kritizovat trénink s činkami, to rozhodně ne! Trénink s váhami bude mít vždycky na příč všemi sporty svoje nezastupitelné místo, spíše ho berte jako doporučení z praxe a také třeba šanci osvěžit vaše zajeté tréninkové metody v době, kdy nemůžete standardně jít do fitka na váš oblíbený bench.

Jsem zastánce názoru, že každá pauza kvůli zranění, práci či jiným důvodům je prospěšná, když se dělá chytře a účelně. Proto doufám, že po ukončení karantény vyjdeme všichni v ještě lepší formě než před kapitolou jménem COVID-19. :-)

 

TIP NA ZÁVĚR

Je mi jasné, že řada z vás si teď třeba říká "oukej, to cvičení s gumičkama nemusí být úplně špatnej nápad....ale jak se s tim má cvičit?". V naší nabídce samozřejmě máme i řadu literatury, která by vám s touto otázkou pomohla, ale za mě není nic snadnějšího než se inspirovat youtube a tam si od řady lektorů nechat ukázat, jak správně trénovat s těmito doplňky. 

 

 

Navštivte 4 největší showroomy v ČR.
Nevíte si rady s nákupem?
Navštivte nákupního rádce Prohlédněte si rady a tipy na nákup
Zavolejte nám Rádi Vám telefonicky poradíme 602 119 550
Zanechte nám na sebe kontakt Také nám můžete na sebe zanechat telefonní číslo a my Vám zavoláme zpět
Rozumím

Tyto stránky využívají soubory cookie, používáním tohoto webu souhlasíte s jejich použítím. Více informací